αγωνεσ/περιγραφη  

               Τρέξιμο στις ράγες Δίολκος - Rail Running Diolkos

    Οι αθλητές θα διανύσουν το τμήμα της εγκαταλειμμένης σιδηροδρομικής γραμμής, που ενώνει δύο ιστορικές πόλεις, τα Μέγαρα κ την Κόρινθο. 

    Αφετηρία θα είναι ο χώρος του πάρκινκ στο σταθμό του προαστιακού (Αθηνών-Κορίνθου) της Νέας Περάμου που βρίσκεται στην παλιά Εθνική Οδό  κ τερματισμός η αρχαία Δίολκος της Κορίνθου. 

    Ο συγκεκριμένος αγώνας έχει μήκος διαδρομής 50 περίπου χιλιομέτρων.

    Η σιδηροδρομική γραμμή θα είναι το κύριο μονοπάτι των αθλητών.

   H ώρα εκκίνησης του αγώνα  θα είναι στις 9 το πρωί. Οι ενδιαφερόμενοι αθλητές θα πρέπει να παρευρεθούν μια ώρα πρίν την εκκίνηση του αγώνα για να παραλάβουν απο την αφετηρία (πάρκινκ Προαστιακού Νέας Περάμου) το νούμερο τους. Επίσης μια σύντομη κατατοπιστική τεχνική ενημέρωση θα γίνει πρίν την εκκίνηση.

   Το επίσημο όριο τερματισμού θα είναι οι 8 ώρες. Ενδιάμεσοι σταθμοί εγκατάλειψης του αγώνα ορίζονται ο σταθμός στα Μέγαρα, ο οσταθμός του προαστιακού στην Κινέττα κ ο σταθμός στους Αγίους Θεοδώρους, όπου οι αθλητές θα μπορούν να επιστρέψουν στο σημείο εκκίνησης του αγώνα ή στην Αθήνα χρησιμοποιώντας τον προαστιακό.

Υπηρεσίες/Βραβεύσεις

   Θα υπάρχει χρονομέτρηση κατά τη διάρκεια του αγώνα κ στου τρεις  3 πρώτους αθλητές η αθλήτριες θα επιστραφεί το ποσό της συμμετοχής (25 ευρώ).    Επίσης σε όλους τους τερματίσαντες εμπρόθεσμα θα επιστραφούν τα 10 από τα 25 ευρώ.

   Στους τρεις πρώτους αθλητές και αθλήτριες,  θα δοθεί χειροποίητο αναμνηστικό βραβείο (αγαλματίδιο) αντάξιο της προσπάθειας τους. Στους υπόλοιπους αθλητές που θα τερματίσουν εντός χρονικών ορίων τον αγώνα, θα δοθεί επίσης αναμνηστικό μετάλλιο (αγαλματιδιο).

   Τέλος στους σταθμούς τροφοδοσίας, θα παρέχεται στους αθλητές νερό φρούτα κ φαγητό τύπου σνακ.

Κριτήρια συμμετοχής

    Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όσοι αθλητές και αθλήτριες έχουν συμπληρώσει το εικοστό (20) έτος της ηλικίας τους κ έχουν πρόσφατα εξετασθεί από γιατρό.     

    Υπογραμμίζεται ότι ο RailRunning Diolkos είναι ένας αγώνας με μεγάλο βαθμό δυσκολίας κ απαιτείται άριστη φυσική κατάσταση κ εμπειρία σε μαραθώνιους κ trail running αγώνες.

 Συνδρομή     

    Η συνδρομή για την εγγραφή στον αγώνα ορίζεται στα 25 ευρώ.Η συνδρομη θα πληρώθει στον παρακάτω  τραπεζικό λογαριασμό 

Αρ.Λογαριασμου  6049-010216-720 ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Αρ.ΙΒΑΝ GR37 0171 0490 0060 4901 0216 720

'Ονομα Δικαιούχου.Παπαδάκη Αθανασία.

Αιτιολογια: Μην ξεχάσετε να συμπληρώσετε σαν αιτιολογία το ονοματεπώνυμο σας κ να στειλετε email επιβεβαιώσης πληρωμής με το αποδεικτικό του καταθετηρίου.

Συγκεκριμένα για την έγκυρη εγγραφή των αθλητών στον αγώνα θα πρέπει να αποσταλεί στο email :johnaggelop@yahoo.com ,ονοματεπώνυμο αθλητή/τριας,ημερομηνία γέννησης, τηλέφωνο επικοινωνίας έως τις 10 Νοεμβριου 2015 κ να πληρωθεί η αντίστοιχη συνδρομή εως τις 12 Νοεμβρίου 2015.

Μέγιστος αριθμός συμμετοχής ορίζεται στους 50 αθλητές λόγω ομαλής διεξαγωγής του αγώνα.

Μετακίνηση Αθλητών

Η διοργάνωση θα φροντίσει την μεταφορά ων αθλητών με δικά της μέσα από το σημείο τερματισμού (Αρχαία Δίολκος) έως τον προαστιακό της Κορίνθου. Από εκεί οι αθλητές θα μπορούν να πάρουν τον προαστιακό με δικό τους κόστος κ να επιστρέψουν στο σημείο αφετηρίας του αγώνα στη Νέα Πέραμο. Η διοργάνωση θα μεταφέρει τα πράγματα των αθλητών (ενα σακίδιο για κάθε αθλητή) στο σημείο του τερματισμού.

Σταθμοί Τροφοδοσίας

Η διοργάνωση έχει ορίσει τους πρακάτω 5 σταθμούς τροφοδοσίας.(Ο κάθε αθλητής πρέπει να φέρει υποχρεωτικά ασκό η μπουκαλάκι δικό του για υδροδοσία).Σνακ,φρούτα κ αναψυκτικά τύπου κόλα θα υπάρχουν σε κάθε σταθμό.

Σταθμοί

α)Μέγαρα 9,6 χιλιομετρο

β)Κακια Σκαλα 18,2 χιλιομετρο

γ)Κινεττα 24,5 χιλιομετρο (μόνο υδροδοσία προσφέρεται) 

δ)Άγιοι Θεώδοροι 32,3 χιλιομετρο

ε)Καλαμάκι 42 χιλιομετρο

στ)Τερματισμός Αρχαία Δίολκος 50 χιλιομετρο

 

Απαραίτητος  Eξοπλισμός

Σαν απαραίτητος εξοπλισμός κρίνεται απο την διοργάνωση ο παρακάτω.

-δοχείο ή ασκός υδροποσίας, χωρητικότητας τουλάχιστον 1 λίτρου (ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε αθλητή).

-1 Σακίδιο μικρό (drop bag) που θα μεταφερθεί απο τήν διοργάνωση στον τερματισμό με τα προσωπικά αντικείμενα του κάθε αθλητή.

-1 αντιανεμικό/αδιάβροχο. Σε περίπτωση βροχής δεν θα διακοπεί ο αγώνας, εκτός ακραίων καιρικών φαινομένων.

-Παπούτσια τύπου trail και σόλα κατάλληλη για απορρόφηση κραδάσμων.

 

Συμβουλές/Οδηγίες Ασφαλείας

  Η διαδρομή είναι πάνω σε σιδηροδρομικές ράγες, με κάποιες μικρές παρακάμψεις. Θα υπάρχει σχετική σήμανση. Η διοργάνωση παρακαλεί τους αθλητές να προσέξουν στις διαβάσεις τον δρόμο για διερχόμενα αυτοκίνητα. Επίσης στις γέφυρες/γεφύρια πρέπει να περάσουν με προσοχή.Ειδικά  στις γέφυρες της Κακιάς Σκάλας και του Ισθμού.

 

Tεχνική Ενημέρωση

 

Aφετηρία

Απέναντι απο τον Προαστιακό Σταθμό της Νέας Περάμου έχει οριστεί η αφετηρία του αγώνα.Οι αθλητές θα κινηθούν σε καλογραμμένο μονοπάτι για 100 μέτρα έως ότου συναντήσουν διασταύρωση. Εκεί θα ακολουθήσουν  αρχικά τα κίτρινα σημάδια στην άσφαλτο και μετά  σήμανση με ταινία έργου για περίπου ένα χιλιόμετρο. Μόλις αντικρίσουν τις γραμμές, θα πορευτούν δεξιά παράλληλα προς αυτές σε δρόμο για διακόσια μέτρα. Αμέσως μετά την πρώτη διασταύρωση που θα περάσουν, θα ανεβούν αριστερά στις υπερυψωμένες  ράγες, εγκαταλείποντας τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο.Απο εκεί εως τον επόμενο σταθμό θα κινούνται πάνω στις ράγες ή μέχρι ένα μέτρο έξω απ΄αυτές, στο υλικά ομοιογενές εξωτερικό πλαίσιο, χωρίς καμία παράκαμψη αριστερά η δεξιά.

 

1oς Σταθμός Μέγαρα

Περίπου στο 9,6 χιλιόμετρο οι αθλητές θα φτάσουν στην πόλη των Μεγάρων και μέτα απο λίγο στον πρώτο σταθμό όπου θα έχουν την ευκαιρία να δούν κτήρια του παλιού σιδηροδρομικού σταθμού και τις παλιές αμαξοστοιχίες.Παραθέτουμε παρακάτω κείμενο σχέτικο με την ιστορία του Σταθμού.

Ο ΠΑΛΙΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΓΑΡΩΝ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΘΗΚΕ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 1885 ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΤΟ ''ΧΡΕΩΝΟΥΝ'' ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟ ΧΑΡΙΛΑΟ ΤΡΙΚΟΥΠΗ ΑΛΛΑΣΤΙΣ 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1881 Ο Α. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΣ ΕΙΧΕ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΠΑΤΡΩΝ , ΤΟ ΕΡΓΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΦΙΚΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΔΙΑΜΑΧΗΣ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ! ΤΟ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 1882 Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ''ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΘΗΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ – ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΟΥ '' ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΑΡΧΙΚΑ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΙΣ 21 ΜΑΙΟΥ 1884 . 

 

2oς σταθμός Κακιά Σκάλα

  Απο τα πιό όμορφα σημεία της διαδρομής.Οι αθλητές θα έχουν  για πολλά χιλιόμετρα στο οπτικό τους πεδίο τα επιβλητικά βράχια δεξιά του όρους Γεράνεια (ύψος Κακιάς Σκάλας) και αριστερά την θάλλασα του Σαρωνικού.

   Θα περάσουν  γέφυρες,τούνελ καθώς και μια χαρακτηριστική ψηλή γέφυρα  στο 16,2 χιλιόμετρο της διαδρομής στην οποία υπάρχει χιλιομετρική σήμανση.      Στο σημείο αυτό παρακαλούμε τους αθλητές να περάσουν απο την  γέφυρα με προσοχή και ένας ένας. Μετά απο 2 χιλιόμετρα στο 18,2 θα φτάσουν στον 2ο σταθμο του αγώνα λίγο πρίν την Κιννέτα.

Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, στην Kακιά Σκάλα έμενε ο Σκίρωνας, ένας μεγαλόσωμος άνδρας που κρατούσε ένα τσεκούρι. Όταν περνούσε κάποιος ξένος ο Σκίρωνας τον έβαζε να του πλύνει τα πόδια και όταν αυτός έσκυβε τον κλοτσούσε και έπεφτε από τα βράχια,ενώ στην ακτή ήταν μια χελώνα-τέρας που περίμενε το θύμα για να το κατασπαράξει. Τέτοια ήταν η φήμη του που ονομάζονταν Σκιρωνίδες πέτρες από το όνομα του. Ο Θησέας κατάφερε και έριξε τον Σκίρωνα στον γκρεμό και απάλλαξε τους ταξιδιώτες από αυτόν.

 

3ος Σταθμός Βοηθητικός Προστιακού Κιννέτας

Αμέσως μετά τον σταθμό, οι αθλητές ακολουθούν ασφάλτινη παράκαμψη με σήμανση κορδέλες έργου και κίτρινο χρώμα για περίπου 3 χιλιόμετρα όπου στην συνέχεια στο (21,7 χιλιομετρο) πρίν την χαρακτηριστική πινακίδα που αναγράφει Κιννέτα και οριοθετεί την έναρξη του οικισμού, ξαναμπαίνουν στην σιδηροδρομική γραμμή.Μετά απο περίπου 3,5 χιλιόμετρα οι αθλητές φτάνουν στο προαστιακό σταθμό της Κιννέτας με χιλιομετρική ένδειξη 24,5.Εκει θα βρούν τον 3ο σταθμό υποστήριξης  μόνο με νερό.

 

4ος Σταθμός Άγιοι Θεόδωροι

   Μετά τον σταθμό, οι αθλητές θα περάσουν το πάρκινκ του προαστιακού σταθμού και θα κινηθούν ευθεία απέναντι και λοξά δεξιά, ακολουθώντας ταινίες έργου και κίτρινα σημάδια ανεβαίνοντας λόφο.  Προσοχή!!!  Ακριβώς μπροστά και δεξιά  βρίσκονται οι καινούργιες γραμμές του προαστιακού. Δεν επιτρέπεται καμία προσέγγιση σ΄αυτές, ούτε διέλευσή τους. Μόλις τις δουν, οι αθλητές πρέπει να στραφούν αριστερά και να κινηθούν παράλληλα και σε απόσταση ασφαλείας απ΄αυτές  για 250 περίπου μέτρα  σε μονοπάτι-χωματόδρομο.    Μόλις ξανασυναντήσουν τις παλιές γραμμές, θα συνεχίσουν κινούμενοι πάνω σ΄αυτές μέχρι τον επόμενο σταθμό των Αγίων Θεοδώρων στο 32,3 χιλιόμετρο της διαδρομής.

 

5ος Σταθμός Καλαμάκι Κορινθίας

Η διαδρομή κινείται πάνω στις ράγες χωρίς καμία παράκαμψη περνάει κάποια βιομηχανικά συγκροτήματα και αποθήκες και τα διυλιστήρια μέχρι να φτάσει στον επόμενο σταθμό Καλαμάκι στο 42ο χιλιόμετρο.

 

Τερματισμός Αρχαία Δίολκος

Δύο χιλιόμετρα μετά τον σταθμό, οι αθλητές θα περάσουν μια διάβαση στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου που χρειάζεται προσοχή διότι τα αυτοκίνητα/φορτηγά κινούνται με μεγάλες ταχύτητες. Κατόπιν θα συνεχίσουν πάνω στην σιδηροδρομική γραμμή μέχρι την σιδηροδρομική γέφυρα του Ισθμού, όπου και θα διασχίσουν τον Ισθμό. Προσοχή χρειάζεται στο σημείο της γέφυρας και παρακαλούνται οι φίλοι αθλητές να περάσουν με μικρή ταχύτητα και ένας  ένας. Θα υπάρχει και άνθρωπος της διοργάνωσης εκεί για όποιον έχει πρόβλημα. Μετά τη γέφυρα, η διαδρομή κινείται στις ράγες για λιγότερο από τέσσερα χιλιόμετρα και 250 μέτρα πριν τον τερματισμό, κάνει μια δεξιά παράκαμψη σε μονοπάτι-χωματόδρομο, ώσπου να προσπεράσει  ανασκαμμένο τμήμα του αρχαίου Διόλκου. Στον ανοιχτό χώρο παραπλεύρως της γέφυρας της Ποσειδωνίας βρίσκεται και ο τερματισμός.

Παρακάτω παραθέτουμε κείμενο σχετικό με την οστορία της αρχαίας Δίολκου.

 

Τεχνική κατασκευή Διολκου

Από την άποψη της τεχνικής κατασκευής της, η Δίολκος είχε τη μορφή δρόμου στρωμένου με κυβόλιθους κομμένους από πωρόλιθο. Το πλάτος της κυμαινόταν από 3,5 μέχρι 5 μέτρα. Στο μέσο του υπάρχουν δύο παράλληλες αυλακώσεις, οι οποίες είναι βέβαιο πως δεν οφείλονται στη φθορά από την τριβή που προκαλούσε η μεταφορά των πλοίων, αλλά αποτελούν μέρος της κατασκευής. Σκοπός τους ήταν η προφύλαξη από εκτροπές σε σημεία ιδιαίτερης επικινδυνότητας, όπως οι στροφές. 

 Η Δίολκος δεν ακολουθούσε ευθεία γραμμή, αλλά είχε στροφές, επειδή το έδαφος παρουσιάζει αρκετή κλίση, με υψόμετρο μέχρι 90 μέτρα περίπου, οπότε θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη η μεταφορά των πλοίων. Τα εμπορικά πλοία δεν μεταφέρονταν φορτωμένα, αλλά άφηναν τα εμπορεύματά τους στις Κεγχρεές ή το Λέχαιον, ανάλογα με την κατεύθυνσή τους.

Η Δίολκος πρέπει να κατασκευάσθηκε είτε στα τέλη του 7ου αιώνα π.Χ., είτε, το πιθανότερο, στις αρχές του 6ου αιώνα π.Χ., όταν τύραννος στην Κόρινθο ήταν ο Περίανδρος. Ο Περίανδρος διακρίθηκε για την έντονη δραστηριότητά του ως προς τα έργα πολιτιστικής και οικονομικής σημασίας, και αναφέρεται ότι σκέφθηκε να ανοίξει και διώρυγα στον Ισθμό της Κορίνθου. Δεν πραγματοποίησε ωστόσο το σχέδιο αυτό γιατί τα τεχνικά μέσα που διέθετε δεν μπορούσαν να ολοκληρώσουν ένα τέτοιο έργο, αλλά και επειδή οι θρησκευτικές προλήψεις των χρόνων εκείνων ήταν αντίθετες σε κάθε επέμβαση και μετατροπή των έργων των θεών. Επειδή όμως το εμπόριο της Κορίνθου βρισκόταν τότε σε μεγάλη ανάπτυξη, σκέφθηκε να κατασκευάσει έναν ειδικό δρόμο, πάνω στον οποίο θα μεταφέρονταν τα πλοία από τον Κορινθιακό στον Σαρωνικό Κόλπο και αντίστροφα διαμέσου της ξηράς. Τα οικονομικά συμφέροντα ήταν τεράστια, οπότε κάθε μέσο θα επιστρατευόταν για τη διευκόλυνσή τους. Εξάλλου, οι αποικίες της Ιταλίας και της Σικελίας, με τις οποίες το κορινθιακό εμπόριο είχε στενές σχέσεις, βρίσκονταν ήδη σε μεγάλη άνθηση. Παράλληλα η διάνοιξη του δίολκου από τον Περίανδρο και η ένωση του Κορινθιακού με τον Σαρωνικό αποτελούσε εγγύηση για την γρήγορη και ασφαλή μεταφορά των αθηναϊκών προϊόντων στις ελληνικές αποικίες της Δύσης. Φυσικά το κέρδος των Κορινθίων από τον ρόλο του διαμετακομιστή δεν ήταν ασήμαντο.

 

 

 

             

  

          

 

 

 

 

 

© 2014 Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

Φτιάξε δωρεάν ιστοσελίδαWebnode